COM MILLORAR L'ESCRIPTURA

FORMA

1) En tot tipus d’escrit lliurat al professor han de constar-hi, de manera clara i visible, les dades completes de l’alumne: nom, cognom, curs i grup. Aquestes dades haurien d’aparèixer a la part superior dreta del primer foli i separades del començament de l’escrit per un espai en blanc.
2) Cal distribuir en el paper -de forma equilibrada- el text escrit i els espais en blanc: es deixaran marges en tot el perímetre dels fulls, (a dalt, a baix, a l’esquerra, a la dreta) més amplis en les vores superior i esquerra. Així, de forma general, deixarem 2,5 cm. als marges esquerre i superior, i 2 cm. als marges inferior i dret.

3) Si es presenten escrits a mà, com és el cas dels exàmens, proves i exercicis fets a classe, la lletra ha de ser clara i intel·ligible. Si t'equivoques, pots passar una ratlla simple sobre les paraules que vols suprimir (millor que no facis servir tipp-ex). No facis servir el parèntesi per aquesta funció.

4) Es faran servir folis blancs (DIN A4) escrits per una sola cara.
En els exàmens, però, es podrà escriure per les dues cares del foli, evitant la utilització de tintes que es transparentin per l’altra cara del paper. Cal numerar tots els folis en lloc visible.

5) No és aconsellable presentar cap escrit amb llapis o amb color diferent al blau o al negre. S’ha d’evitar, sobretot, escriure amb color vermell, ja que és el color que el professor fa servir habitualment per a fer les correccions.

REFLEXIÓ

1. No comencis a escriure immediatament. No tingues pressa. Deixa temps per a reflexionar sobre el que vols dir i fer (el text, el propòsit, el lector...).

2. Utilitza, si cal, un altre paper com a suport. Fes notes, llistes i esquemes. Fes esborranys de tot el que faci falta.

3. Fixa’t en els paràgrafs: que se’n destaqui la unitat de sentit i de forma, que estiguin ordenats, que comencin amb una frase principal...

4. Repassa la prosa frase per frase, quan hagis completat l’escrit. Mira que sigui entenedora i llegible. Busca economia i claredat.

5. Ajuda el lector a llegir. Mira que la imatge de l’escrit sigui polida. Posa-hi marques: subtítols, números, enllaços ...